Надуват цените преди промоциите

Обявените огромни намаления в брошурите на някои вериги невинаги са реални.

Оказва се, че в някои от случаите изгодните стоки или изобщо не са били зареждани в магазина, или са били в ограничено оскъдно количество. Това съобщи за „Новинар” председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

По думите му трябва да сме нащрек и за комплекти от различни продукти, които са обявени като промоционален пакет. Основно около празници търговците събират различни стоки и ги продават като подаръчен комплект.

Маргаритов алармира, че може да се окаже, че ако си купим същите тези стоки поотделно от друг търговски обект, те биха излезли и по-изгодно.
По думите му е важно потребителите да са наясно, че реално намалена е стока, която поне един месец преди това е била с друга по-висока цена.

„Ние сме срещали случаи, в които цената се завишава буквално няколко дни преди да е направена промоцията”, коментира Маргаритов. За подобен случай разказа и читателка на „Новинар”. „Купих си дамски кожени ръкавици за 60 лв.

След една седмица цената им беше 100 лв., а след още 5 дни беше смъкната отново на 60 лв. и обявена като промоционална”, обясни Петя Костадинова от столичния квартал „Люлин”.

Други пък се оплакаха пред „Новинар” от неосведомеността на служителите на голяма хранителна верига за отстъпките. „Попитах служителка в магазина дали обявеният дезодорант в брошурата им на промоция е наличен в магазина.

Жената обясни, че го има, но цената му не е намалена и дори на рафта стои старата му, по-висока стойност. При справка обаче се оказа, че дезодорантът наистина е намален и промоцията в брошурата е действителна”, разказа Мария Веселинова от квартал „Надежда”.

Тя допълни, че й се е случвало и обратното – да й вземат на касата повече пари за стока, която вътре в магазина е обявена на промоция.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *