Топлофикациите събират милиони от дела срещу клиенти

Родните топлофикации събират милиони левове от съдебни дела срещу клиенти. Това стана ясно вчера от думите на омбудсмана Мая Манолова пред бТВ. Така например „Топлофикация-София“ за миналата година е поискала близо 10 млн. лева за съдебни разноски от потребителите. През 2015 година от столичното парно са завели 15 000 дела срещу длъжници.

При започването на производство обаче гражданите се задължават да платят такса от 300 лева за юрисконсулт. След това пък се начислява и такса от 350 лева за съдебен изпълнител и дългът набъбва. „Така „Топлофикация-София“ е поискала от потребителите си 9,75 млн. лева за услуга, която не предоставя“, обясни Манолова. Омбудсманът даде за пример и сигнал на гражданин, на който „Топлофикация“ дължала 113 лева. Неговата сметка за парно била едва 38 лева. От дружеството не извършили прихващане, а начислили такси за съдебен изпълнител и юрисконсулт.

По думите й дружествата преднамерено не информират клиентите си за текущи задължения, за да може да заведат дело. От „Топлофикация“ умишлено не уведомяват своите клиенти, че са пуснали молба до съда, така 35 лева стават 10-20 пъти повече. „Топлофикация“ не е дружество за юридически услуги, ами те утре ще започнат да предлагат на хората мармалад или зарзават“, подчерта Манолова. Тя беше категорична, че дружеството трябва да бъде озаптено. Тя ще настоява топлофикациите да се откажат от тези юрисконсулстки задължения.
В края на месеца омбудсманът организира кръгла маса, на която ще се обсъдят неясните фактури и таксата „сградна инсталация“.

Манолова внася и в МС идеята си за въвеждане на еднодневни винетки. Преди дни тя предложи разрешението за 24-часовата винетка да се плаща с есемес.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *