Трите тайни на успешната онлайн търговия

Как българските онлайн магазини увеличиха трафика си с 477% за 1 седмица

 

В навечерието на Коледа, онлайн продажбите се очаква да достигнат своя исторически връх. В България бумът на онлайн търговията е показателен, сочат данните на международната ретаргетинг компания RTB House – у нас търговските кампании от Черния петък насам се развиват със 182% по-успешно, а общият трафик на електронните магазини е скочил с 477% в сравнение със същия период миналата година.

 

Тези цифри са от значение за онлайн продавачите на дребно, които се борят за всеки потребител, но са важни и за традиционните магазини, които все по-често се насочват към онлайн покупките. Ето кои са най-добрите начини за надмощие на онлайн търговците по това време на годината според анализа на над 100 кампании в 40 световни пазара в доклада на RTB House:

 

1: Колкото по-рано, толкова по-добре

 

Планирането винаги води до по-добри резултати! По време на Черния петък през ноември България се превърна в един от първенците в онлайн продажбите с достигане на ръст от 128% в сравнение с обичайните 70% за останалите пазари. Тази тенденция показва, че рекламодателите планират своите кампании много преди Коледните празници, а рекламните послания за най-търсените продукти се активират много преди старта на същинската пазарната треска. Сега е времето за планиране и на предстоящите големи намаления през януари!

 

Успешните онлайн магазини използват ретаргетинг инструменти, които да насочват потребителите към правилните пътеки в предпразничната джунгла от предложения. Етикети и указания като „в наличност“, „подходящо за подарък“ или „бестселър“ например, помагат на за по-бързото приемане на дадената оферта.

 

2: Привличане на неактивните купувачи

 

Според фундаменталното маркетинг правило, привличането на нов купувач струва няколко пъти по-скъпо от задържането на вече съществуващ клиент. Според анализите на RTB House, почти 50% от кликовете върху банер реклами се извършват в рамките на първия ден от кампанията.

 

Успешните търговци твърдят, че Коледните празници са най-подходящото време за привличане на неактивните потребители, чрез насочващи реклами и персонални съобщения по пощата. Така освен желаното увеличение на печалбата, ще се генерира и нов ценен трафик.

 

3: Използване на индивидуални препоръки

 

Работещата онлайн реклама осигурява персонализирани послания и препоръки. Ретаргетинг механизмите служат не само за осъществяване на определена поръчка, но създават цяла поредица ангажиращи вниманието събития. Особено важни в случая са ретаргетинг инструменти, които се адаптират към всеки потребител подобно на изкуствен интелект (т.нар. „deep learning“) – те „разбират“ какво иска клиентът. Затова правилният ретаргетинг е еквивалент на съветите на продавач-консултант в традиционен магазин – той не само продава, но и съветва клиента какво е добро за него.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *