Facebook представи инициативата „Помислете, преди да споделяте“ в България

БОБИ ЧОЛАКОВА
Инициативата е разработена заедно с българския Център за безопасен интернет и ще насърчи отговорното използване на онлайн услуги
 Facebook представи инициативата „Помислете, преди да споделяте“ в България с цел да насърчи отговорното използване на онлайн услуги. „Помислете, преди да споделяте“ дава ценни съвети на тийнейджърите за най-добрите начини да се избегне нежелано споделяне на информация онлайн, независимо дали за тях или за техни приятели, както и съвети да не публикуват, когато са под влияние на силни емоции. Инициативата е разработена заедно с българския Център за безопасен интернет, който работи за осигуряване на по-безопасна онлайн среда на децата и младите хора чрез повишаване на дигиталната грамотност, обучения и консултации.

Благодарение на технологиите в наши дни хората, включително и тийнейджърите, могат свободно да споделят своите идеи, мнения, емоции, снимки и видеа със своите приятели и с други потребители на интернет. В повечето случаи споделянето е хубаво нещо. Ако онлайн потребителите обаче не внимават какво споделят, рискуват да навредят на себе си или на други. Важно е да се осъзнава, че дори нещата, които биват споделяни с близки приятели, накрая могат да се окажат споделени и с други хора.

Национално представително изследване на Центъра за безопасен интернет за онлайн поведението на българските деца от 2016 г. показа, че повече от 77% от малолетните и непълнолетните в страната използват Facebook. В същото време обаче профилите на 38% от тях са публични, а 40% заявяват, че не могат да разграничат вярна и невярна информация онлайн.

Именно затова Facebook в сътрудничество с българския Център за безопасен интернет разработи брошурата „Помислете, преди да споделяте“. Тя включва основни съвети за това как се борави с настройките за поверителност, така че тийнейджърите да могат да контролират напълно какво споделят и да са сигурни, че съдържанието им може да се види само от хората, които те искат.

„За нас във Facebook създаването на сигурна онлайн среда за всички е изключително важно и точно заради това разработваме много различни образователни проекти, свързани с безопасността и поверителността. Щастлива съм, че сега имаме възможност да представим инициативата „Помислете, преди да споделяте“ в България и съм сигурна, че ще успеем да помогнем на децата да разберат как да са в безопасност в интернет, за какво да помислят, преди да споделят, и как да постигнат безопасно онлайн присъствие“, коментира Габриела Чех, ръководител на „Политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook.

„Ние работим вече над 11 години в България за повишаване на дигиталната медийна грамотност сред децата и родителите и да ги научим как да реагират и да бъдат в безопасност онлайн. Вярвам, че с инициативата на Facebook „Помислете, преди да споделяте“ успешно ще насърчим българските деца и родители да използват онлайн услугите по отговорен начин“, сподели Георги Апостолов, координатор на българския Център за безопасен интернет.

За българския Център за безопасен интернет
Българският Център за безопасен интернет (www.safenet.bg) работи за безопасността на децата и младите хора в интернет чрез повишаване на тяхната осведоменост, чрез обучения и консултации и действия по сигнали за сексуални посегателства онлайн на малолетни и непълнолетни. Чрез повишаването на дигиталната медийна грамотност сред децата и младите хора българският Център за безопасен интернет насърчава положителната, безопасна и отговорна употреба на интернет и информационните и комуникационни технологии в България от 2005 г. насам.

За Facebook
Основан през 2004 г., мисията на Facebook е да помогне на хората да споделят и да направят света по-отворен и свързан. Хората използват Facebook, за да се свързват с приятели и роднини, да разберат какво се случва по света и да споделят и изразят това, което има значение за тях. Всеки ден 1,23 млрд. хора по целия свят посещават Facebook, като 1,15 млрд. от тях – през мобилно устройство (юни 2016 г.).

За повече информация, моля, свържете се с M3 Communications Group, Inc. на:
press@m3bg.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *