AБТТА в подкрепа на българското и бизнеса в Пловдив

Виктория Милчева

Най-новата новост на Пловдив е ресторанта в центъра на града, който предлага автентична българска кухня, като продуктите в нея са български, отгледани от фермери в региона, месото е от родни породи животни, рецептите са отколешни и авторски, типични за региона на Родопите и Тракия. Инициатор на идеята за възраждане на местни кулинарно-гастрономически традиции  от регион Пловдив и за развитие на национална гастрономическа култура е ресторантьорът Милан Миланов и на организаторите на Фермерския пазар в града. Баница с локум и орехи, домашна бисквитена торта, цедено кисело мляко с домашно сладко от смокини, тиквен пай, печена тиква в карамелен сок – звучи ли ви познато? Все едно похапвате вкусни десерти, които баба ви е готвила. Комат домашен хляб, циганска баница,пълнозърнест хляб с квас се поднася към познати и любими ястия като Славянски зеленчуков гювеч, Сирене по шопски с пушен червен пипер или Капама. Това е кратка извадка от менюто в новия  ресторант под Сахат тепе – „Централ“, чието лого е  fine bulgarian food. Продуктите идват от фермата на масата – локални, био и винаги пресни зеленчуци, месо от животни от български породи и храна от нашето детство. Салатата не е „гръцка“ и „руска“, а от прочутия розов домат, куртовска капия, печени на жар пиперки с козе сирене, с родопски катък или пък дъхав качамак с манатарки. Супата е от телешки опашки или от домашна кокошка, а пържолата от пиле, хранено с царевица. Котлетът е от воден бивол с родопски мачкани картофи, кабапчетата са бачковски с лютеница, а крехкото говеждо е от породата Абърдийн Ангус, отгледана на тучните български пасища. Сред  блюдата са балканска пъстърва, сготвена по стара лопушанска рецепта в лозов лист и „Брадвата на хан Кубрат – томахоук стек, отлежал 45 дни от говеждо „Блек Ангъс”.

Веднага след откриване на първата българска Европейска столица на културата – Пловдив Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции – АБТТА покани водещи експерти в бранша да посетят града и да разберат на място какво могат да предложат на българските и чуждите туристи в идните 12 месеца. Акцентът бе върху самобитния неповторим вкус на българското – бил той в историята, в архитектурата, в културата, занаятите или в гастрономията.

Улицата на занаятите в Стария град работи вече под пълна пара, очаквайки потока от туристи, които световните медии поканиха в една от топдестинациите на годината. Ателиетата по дърворезба, за изработка на арт сувинири – писане на кратунки, на яйца, за рисуване на икони предлагат не само оригинални сувенири, но и опцията туристът сам да изработи своя оригинален подарък от древен Филипополис.

Въпреки че 500-те събития и фестивали са изтеглени за по-топлите месеци, то и сега разходката по калдъръмените улици, визитата на къщи като „Клианти”, „Балабановата” и „Недкович” , постоянните експозиции на Зл. Бояджиев в дома на д-р Чомаков и на Димитър Киров в къща „Стамболян” са сред атракциите, които открай време придават самобитен колорит на втория по големина наш град и привличат родни и чуждестранни гости.

Но как можеш най-бързо да се докоснеш до колорита на един град и народ? Разбира се, когато се потопиш непосредствено в неговата култура, бит и начин на живот. Именно това е желанието на бизнеса в Пловдив, подкрепен и от АБТТА, от българските туроператори и туристически агенти – идващите в Европейската столица на културата Пловдив да могат да вкусят автентични български блюда и то от А до Я.

В самото сърце на Пловдив откриваме прекрасна комбинация от комфортна обстановка, изискана българска кухня и специално подбрани вина от бутикови български изби. Прекрасно ще е, ако повече заведения в европейската столица на културата последват идеята и се обърнат към българския вкус и традиции, за да могат гостите на града да се докоснат до автентичната българска кухня, която за всички нас съдържа скъп спомен от нашето детство.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *