Карлсберг Груп отчита силен ръст на приходите през 2018 г. и повишение на оперативната печалба с 11%

Боби Чолакова

Органичният нетен ръст на приходите на Карлсберг Груп през 2018 г. е 6.5%, показа публикуваният годишен финансов отчет на датската бирена компания, която в България е собственик на Карлсберг България АД с пивоварните Шуменско пиво и Пиринско пиво. Отчетеният нетен ръст на приходите е 3% до 62,5 млрд. датски крони (8,3 млрд. евро) и ръст на оперативната печалба с 11%. Нетната печалба на компания се е увеличила от 1.259 млрд. датски крони (168.6 млн. евро) през 2017 г. до 5,3 млрд. датски крони (711 млн. евро).  

Финансово компанията продължава да се развива в позитивна траектория трета поредна година, а през 2018 г. е направила значителни инвестиции. Стратегически Карлсберг Груп е постигнала голям напредък по отношение на растежа и силните резултати за крафт и специалното пиво, както и за безалкохолната бира.

„Постигнахме много силни резултати за 2018 г. В унисон с амбициите ни за стратегията SAIL’22, подобрихме оперативната печалба, маржовете и паричния поток, а същевременно намалихме дълга, дори повече от планираното. Вложихме значителни ресурси в нашите марки и дейности, като продължаваме да се стремим към растеж и подобряване на печалбата през следващите години“, каза изпълнителният директор на Карлсберг Груп Кийс Харт.

Стратегията SAIL’22 се прилага от март 2016 г. с амбицията Карлсберг Груп да стане успешна, професионална и атрактивна бирена компания, която се стреми да предлага продукти с все по-високо качество на клиентите си.

Най-големият бранд на Карлсберг груп Tuborg расте с 10% в резултат от голям ръст в Индия и Китай. Tuborg бележи голям ръст и в България (+37%), Сърбия, Дания, Норвегия и в Турция, където има лицензно производство.

През 2019 г. усилията на компанията ще бъдат насочени към по-нататъшно увеличение на органичния ръст на приходите, като в същото време във фокуса остават ефективността, намаляването на разходите и финансовата дисциплина. Като регионален приоритет се посочва увеличението на нетните приходи и оперативната печалба в Западна Европа, по-високия растеж в Азия чрез премиум брандове и укрепване на пазарното лидерство в Източна Европа.

В България компанията отбелязва поредна успешна година на местния пазар, с ръстове на пазарния си дял – както в обем (+3,5% спрямо 2017 г.), така и в стойност (+3,8% спрямо       2017 г.) на фона на слабо стагниращ общ бирен пазар. Общите капиталови инвестиции на Карлсберг България за 2018 година достигат близо 17 млн. лв.

Сред местните марки на компанията е лидерът в бранша – Пиринско, както и един от двигателите на сегмента на локалните брандове – Шуменско (по данни на агенция Nielsen A/S).

За Карлсберг България

Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Migel Fresca, италианската Angelo Poretti  с няколко вида хмел и американската Brooklyn Lager с изявен малцов характер. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby, лидер в своя сегмент, в четири разновидности – диня, ябълка, круша и боровинка. От 2018 година компанията включи в асортимента си и бира без алкохол, Birell в два вкуса.

 

Симона Любомирова

AMI Communications за Карлсберг България

 

simona.lyubomirova@amic.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *