REWE Group: Организационното звено Handel International с ръст от 7.1% и нетни приходи от 14.24 милиарда евро за 2018 г.

Боби Чолакова

Благодарение на последователната си политика на експанзия, модернизация и въвеждане на иновации, REWE Group успя да увеличи нетните си приходи от международна търговска дейност до 14.24 милиарда евро, което е ръст от 7.1% (коригирано спрямо валутните ефекти). Три бизнес сегмента в 11 държави допринесоха за това положително развитие. Търговските вериги в Австрия (BILLA, MERKUR, BIPA, ADEG) постигнаха стабилен растеж от вече благоприятна позиция (6.28 милиарда евро през 2017 г.) до 6.39 милиарда евро, докато едновременно с това внедриха цялостна програма за бъдеща подготовка. Приходите от търговската дейност в Централна и Източна Европа (BILLA) нарастват с не по-малко от 19.1% до 3.05 милиарда eвро. При международния дискаунтър бизнес (PENNY International) се отчита ръст от 7.5% и приходи от 4.81 милиарда евро (данните са адаптирани спрямо валутните ефекти). Броят на служителите в Handel International е нараснал с 9 163 души и вече е 91 875. Отворени са 344 нови магазина и вече са 4 352. Обемът на инвестициите през 2018 г. е приблизително 630 милиона евро.

Финансовата 2018 г. беше особено удовлетворяваща за търговските вериги в Централна и Източна Европа. В Чехия, най-големият единен пазар, увеличението на приходите е с впечатляващите 9.1%. Украйна също бележи значителен ръст от 12.2%. В Словакия (10.8% ръст), Русия (7.3% ръст) и България (5.9% ръст) се наблюдава устойчива положителна тенденция (показателите за Чехия, Русия и Украйна са адаптирани спрямо валутните ефекти). Основен принос за ръста на приходите през 2018 г. е експанзията в Литва, където миноритарният дял в търговската група IKI прерасна в пълно консолидирано мажоритарно участие. Като се изключи IKI Литва, търговската дейност в Централна и Източна Европа (BILLA) е нараснала с 8.6% (адаптирани спрямо валутните ефекти). През 2018 г. в региона са открити 285 нови магазина BILLA (230 от които са IKI Литва) и така общият им брой вече е 916. Служителите са се увеличили с 6 965 души (6140 са в IKI Литва) и вече са 28 280.

„Въпреки предизвикателствата и непрекъснато нарастващата конкуренция, успяхме да бъдем последователни и да продължим стратегията си за експанзия с IKI в Литва, което значително подсили позициите ни на този пазар“, заяви Януш Кулик, член на Борда на директорите за Централна и Източна Европа, в коментар на финансовата 2018 г.

Ръстът на BILLA България е 5.9% спрямо 2017 г.
Търговската верига е лидер по брой магазини в страната, като през 2019 г. ще продължи политиката си на експанзия. Предстои откриването на 2 ключови обекта за компанията – супермаркетите в Paradise Center и The Mall. Над 34 милиона лв. ще бъдат инвестирани в отварянето на нови и реконструирането на съществуващи магазини през 2019 г.

Очаква се до края на годината екипът на BILLA България да се разшири със 167 души. Предвижда се възнагражденията на служителите в магазините да се увеличат с 18%.

За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа. Общият размер на външните й приходи за 2017 г. е 58 милиарда евро. Основаната през 1927 г. REWE Group осигурява работа на над 345 000 души и управлява 15 300 магазина в 22 европейски страни.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com.

За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия. През 2017 г. за организационното звено Handel International работят около 83 000 души, а над 4000 магазина са генерирали оборот в размер на 13,35 млрд. евро.

BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.

На Европейските бизнес награди през 2015 г. и 2016 г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018 г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“.

Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Символ и най-добър пример за най-високо качество на българския пазар“, „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за хлебни изделия“, „Отдел за прясно месо“ и „Програма за лоялност“.

BILLA България е любима търговска верига на българите в три поредни години (2016-2018) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“.

Веригата е представена в 38 града в страната със 125 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.

BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.

Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.



За повече информация за BILLA България, моля, свържете се с:
M3 Communications , press@m3bg.com.


За повече информация за REWE International AG, моля, свържете се с:
Michael Šperl, Head of Corporate Communication, VS CEE,
Tel, Email: M.Sperl@rewe-group.at

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *