Първият речен парк в центъра на София ще бъде открит тази година

Боби Чолакова
 Първият речен парк в центъра на София ще бъде готов през септември. Той се намира на брега на река „Перловска“ в сърцето на столицата, като мястото вече е облагородено и напълно трансформирано, благодарение на съвместните усилия на инициатора на проекта фондация „Колективът“ и доброволци от екипа на L’Oréal България. Водени от общите ценности устойчивост, грижа за природата и за благоденствието на обществото, екипите обединиха усилия и в рамките на един ден успяха напълно да променят района.

По случай ежегодната доброволческа инициатива на L’Oreal, наречена Citizen Day (Денят на гражданите), служителите на компанията се присъединиха към екипа на фондацията с активни дейности като почистването и мулчирането на терена, изграждането на различни зони за отдих, инсталирането на дървени пейки и декоративни лампи. Eнтусиазмът и ангажираността на доброволците допринесоха за превръщането на речния участък в привлекателно и функционално място, което скоро ще радва жителите и гостите на София.

Щастливи сме, че първият речен парк в центъра на София скоро ще бъде открит. Благодарни сме на подкрепата от доброволците от екипа на L’Oréal, с които доказахме, че когато има желание и един ден е достатъчен, за да трансформираме едно градско пространство. С общи усилия успяхме да вдъхнем живот на брега на една от забравените реки в града и това ще бъде пример и стимул за създаването на повече такива места в София, изпълнени с изкуство, култура и социални възможности за жителите,“ сподели Мартин Янков, основател на фондация „Колективът“.

Първото събитие, което е планирано да се случи в новия речен парк е фестивалът „Реките на София“ 2023. Той ще се проведе на 1-3 септември и ще изпълни района около река „Перловска“ до Топлоцентрала в Южния парк с много музика и изкуство. Това ще бъде 4-тото му издание, като то е част от дългосрочната национална инициатива „Реките на града“ на фондация „Колективът“ за превръщане на градските реки в паркове. Първият речен парк е част от тази инициатива, имаща за цел да покаже, че не е нужно много за подобряване на състоянието на реките в българските градове и превръщането им в активна част от градския живот.

В L’Oréal България сме горди да бъдем част от тази важна инициатива, която ще обогати градската среда на София и ще допринесе за благоденствието на всички жители и посетители на столицата. Вече 14 години екипът на L’Oreal показват своята висока социална ангажираност като част от глобалната инициатива на компанията – Citizen Day, един работен ден в годината, в който служителите традиционно излизат от офиса и посвещават на добри дела. Благодарим на фондация „Колективът“ за партньорството и възможността да подкрепим този страхотен проект,“ каза Минко Църовски, генерален мениджър „Професионални продукти“ в L’Oréal България.

Фондация „Колективът“ обединява граждани, експерти и институции в проекти, подобряващи градската среда и живот в България. Тя е една от двете български организации, отличени на конкурса „Нов европейски Баухаус“, който насърчава гражданите на Европа да изградят заедно устойчиви и приобщаващи градове. Проектът, който получи награда, е „Лаборатория за проектиране на река Дунав – Русе“. Той бе отличен като един от най-вдъхновяващите примери за 2023 г. за проект, с който младите таланти в Европа целят да я направят по-устойчива, красива и приобщаваща. В рамките на дейностите на фондацията са и инициативите за зелени обществени пространства „100 Стола“ и фестивалът „Паркът“ в София, които добиха голяма популярност тази година в цяла България.

Citizen Day, ежегодната доброволческа инициатива на L’Oréal, е специален ден от годината, през който служителите на L’Oréal от цял свят се отдават на доброволческа дейност с цел подпомагане на социално значима кауза. Въведен през 2010 г., този ежегоден ден, посветен на доброволчество, е дал възможност на служители от близо 65 държави, включително и България, да посветят над един милион работни часове на доброволчество в партньорство със стотици неправителствени организации и техните бенефициенти. Всяка година близо 30 000 служители участват в различни инициативи на солидарност, подкрепени в рамките на Citizen Day.


 
За L’Oréal:

Повече от 110 години L’Oréal, лидер в областта на красотата, се е посветила на едно единствено нещо: да задоволява стремежите за красота на потребителите по целия свят. Нашата цел – да създаваме красотата, която движи света – определя подхода ни към красотата като приобщаващ, етичен, щедър и ангажиран със социалната и екологичната устойчивост. С широкото си портфолио от 35 международни марки и амбициозните ангажименти за устойчивост в нашата програма „L’Oréal за бъдещето“, ние предлагаме на всеки човек по света най-доброто от гледна точка на качество, ефикасност, безопасност, искреност и отговорност, като същевременно почитаме красотата в нейното безкрайно многообразие.С 85 400 ангажирани служители, балансиран географски отпечатък и продажби във всички дистрибуторски мрежи (електронна търговия, масов пазар, универсални магазини, аптеки, фризьорски салони, собствени магазини и туристическа търговия на дребно), през 2021 г. Групата реализира продажби в размер на 32,28 млрд. евро. С 20 изследователски центъра в 11 държави по света и специален екип за изследвания и иновации, състоящ се от над 4000 учени и 3000 технологични специалисти, L’Oréal се фокусира върху изобретяването на бъдещето на красотата и превръщането си в beauty-tech powerhouse.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *