Първият речен парк в центъра на София ще бъде открит тази година
По случай ежегодната доброволческа инициатива на L’Oreal, наречена Citizen Day (Денят на гражданите), служителите на компанията се присъединиха към екипа на фондацията с активни дейности като почистването и мулчирането на терена, изграждането на различни зони за отдих, инсталирането на дървени пейки и декоративни лампи. Eнтусиазмът и ангажираността на доброволците допринесоха за превръщането на речния участък в привлекателно и функционално място, което скоро ще радва жителите и гостите на София.
„Щастливи сме, че първият речен парк в центъра на София скоро ще бъде открит. Благодарни сме на подкрепата от доброволците от екипа на L’Oréal, с които доказахме, че когато има желание и един ден е достатъчен, за да трансформираме едно градско пространство. С общи усилия успяхме да вдъхнем живот на брега на една от забравените реки в града и това ще бъде пример и стимул за създаването на повече такива места в София, изпълнени с изкуство, култура и социални възможности за жителите,“ сподели Мартин Янков, основател на фондация „Колективът“.
Първото събитие, което е планирано да се случи в новия речен парк е фестивалът „Реките на София“ 2023. Той ще се проведе на 1-3 септември и ще изпълни района около река „Перловска“ до Топлоцентрала в Южния парк с много музика и изкуство. Това ще бъде 4-тото му издание, като то е част от дългосрочната национална инициатива „Реките на града“ на фондация „Колективът“ за превръщане на градските реки в паркове. Първият речен парк е част от тази инициатива, имаща за цел да покаже, че не е нужно много за подобряване на състоянието на реките в българските градове и превръщането им в активна част от градския живот.
„В L’Oréal България сме горди да бъдем част от тази важна инициатива, която ще обогати градската среда на София и ще допринесе за благоденствието на всички жители и посетители на столицата. Вече 14 години екипът на L’Oreal показват своята висока социална ангажираност като част от глобалната инициатива на компанията – Citizen Day, един работен ден в годината, в който служителите традиционно излизат от офиса и посвещават на добри дела. Благодарим на фондация „Колективът“ за партньорството и възможността да подкрепим този страхотен проект,“ каза Минко Църовски, генерален мениджър „Професионални продукти“ в L’Oréal България.
Фондация „Колективът“ обединява граждани, експерти и институции в проекти, подобряващи градската среда и живот в България. Тя е една от двете български организации, отличени на конкурса „Нов европейски Баухаус“, който насърчава гражданите на Европа да изградят заедно устойчиви и приобщаващи градове. Проектът, който получи награда, е „Лаборатория за проектиране на река Дунав – Русе“. Той бе отличен като един от най-вдъхновяващите примери за 2023 г. за проект, с който младите таланти в Европа целят да я направят по-устойчива, красива и приобщаваща. В рамките на дейностите на фондацията са и инициативите за зелени обществени пространства „100 Стола“ и фестивалът „Паркът“ в София, които добиха голяма популярност тази година в цяла България.
Citizen Day, ежегодната доброволческа инициатива на L’Oréal, е специален ден от годината, през който служителите на L’Oréal от цял свят се отдават на доброволческа дейност с цел подпомагане на социално значима кауза. Въведен през 2010 г., този ежегоден ден, посветен на доброволчество, е дал възможност на служители от близо 65 държави, включително и България, да посветят над един милион работни часове на доброволчество в партньорство със стотици неправителствени организации и техните бенефициенти. Всяка година близо 30 000 служители участват в различни инициативи на солидарност, подкрепени в рамките на Citizen Day.