Открива се хъб, предлагащ безплатни ресурси и обучения по темите за многообразие и приобщаване
Събитието „Изграждаме мостове“ даде официален старт на инициатива, която цели да повиши информираността по темите за многообразието, равнопоставеността и приобщаването (DEI). За целта се открива хъб, на който ще се споделят ресурси, добри практики и отворени обучения в областта, за да бъдат ползвани свободно от малкия и среден бизнес, от неправителствени организации и институции в страната.
Инициатори за откриването на хъба са три компании – Shell България, Хюлет Пакард Ентърпрайз България и Лидл България, отличени през 2023 г. с награди по време на церемонията на „Годишни награди за отговорен бизнес“ в категорията за многообразие на работното място, която се организира ежегодно от Българския форум на бизнес лидерите. Амбицията им е тази платформа да бъде устойчива и да дава възможност за допълване с различни практични материали.
В рамките на събитието „Изграждаме мостове“ Димитър Марков, директор на Правната програма на Центъра за изследване на демокрацията, представи акценти от проведено проучване сред малки и средни предприятия в България за познанията и потребностите им в областта на DEI. Според 48% от анкетираните многообразието е фактор за по-висока конкурентоспособност, а според 47% то води до подобряване на репутацията. 52% от респондентите посочват, че за да изградят капацитет в областта, биха им помогнали добри примери от други компании, а за 53% това може да стане през обучения.
Инициативата „Изграждаме мостове“ дава отговор на дефинираните чрез проучването потребности от допълнителни обучения и споделяне на добри практики в областта на DEI. В рамките на събитието представители на трите компании подчертаха, че целта им е да работят със съмишленици за повишаване на информираността за ползите от политиките за многообразие и приобщаване и за подпомагане на компании при въвеждането на такива политики, което ще допринесе за цялостно подобряване на средата у нас, както и за по-висока конкурентоспобност на икономиката.
Обръщаме внимание, че на сайта на Българската харта на многообразието може да бъде намерено и пълното проучване, представено в рамките на събитието.
При допълнителни въпроси, моля да ги отправите по имейл към diverse@csd.eu
За Хартата на многообразието в България
Хартата на многообразието в България е съвместна инициатива на Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД) и Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) с цел насърчаване на управлението на многообразието на работното място. Хартата промотира разнообразните екипи и приобщаващите работни места чрез инициативи като Годишна награда „Многообразие на работното място“, споделяне на добри практики в областта на многообразието, срещи и дискусии на членовете и др. Хартата на многообразието в България е част от европейска платформа, която обединява Хартите в 27 страни членки на ЕС, а членовете ѝ се възползват от обмена на ресурси и знания в мрежата. За повече информация, моля, посетете сайта на Хартата.
Между 2016 г. и 2021 г. Shell активно участваше в България с дейностите по търсене и проучване на нефт и природен газ в „Блок 1-14 Хан Кубрат“. През 2016 г. Shell сключи договор с 5-годишно лицензионно задължение, включващо провеждане на 3D сеизмично проучване, към което впоследствие и извън това задължение компанията реализира безопасното проучване на сондажен кладенец „Хан Кубрат 1“. В рамките на този период Shell е инвестирала 2 000 000 лв. за подкрепа на местните общности и на образователни проекти в района на Южното Черноморие. Shell помогна за създаването на иновативния научен и енергиен център „ПланетУм“ в Бургас, осигури възобновяема енергийна система на общинския басейн в Созопол, предостави учебно оборудване на училища в Приморско и Царево и финансира строителството и обновяването на детски площадки и спортни игрища в Несебър и Поморие. Освен това Shell подпомогна Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“ и СУ„ Св. Климент Охридски“ с реновацията на лаборатории и геоложка техника.
Компанията се радва на най-високо ниво на обществено доверие в сектора в България, според проведено национално проучване от водещата агенция Kantar през май 2021 г. От стъпването си на пазара у нас Shell налага нови бизнес стандарти в индустрията и пренася на местно ниво своята богата международна експертиза, участвайки активно в диалога по важни теми като енергийния преход в България и превръщайки се в ключов играч, движещ индустрията напред. През последните години компанията прави първи стъпки в България по трансформиране на своя бизнес с цел намаляване, избягване и компенсиране на въглеродните емисии.