Открива се хъб, предлагащ безплатни ресурси и обучения по темите за многообразие и приобщаване

Инициативата „Изграждаме мостове“ цели да подкрепи организации в България при въвеждането на политики за многообразие

Събитието „Изграждаме мостове“ даде официален старт на инициатива, която цели да повиши информираността по темите за многообразието, равнопоставеността и приобщаването (DEI). За целта се открива хъб, на който ще се споделят ресурси, добри практики и отворени обучения в областта, за да бъдат ползвани свободно от малкия и среден бизнес, от неправителствени организации и институции в страната.

Инициатори за откриването на хъба са три компании – Shell България, Хюлет Пакард Ентърпрайз България и Лидл България, отличени през 2023 г. с награди по време на церемонията на „Годишни награди за отговорен бизнес“ в категорията за многообразие на работното място, която се организира ежегодно от Българския форум на бизнес лидерите. Амбицията им е тази платформа да бъде устойчива и да дава възможност за допълване с различни практични материали.

В рамките на събитието „Изграждаме мостове“ Димитър Марков, директор на Правната програма на Центъра за изследване на демокрацията, представи акценти от проведено проучване сред малки и средни предприятия в България за познанията и потребностите им в областта на DEI. Според 48% от анкетираните многообразието е фактор за по-висока конкурентоспособност, а според 47% то води до подобряване на репутацията. 52% от респондентите посочват, че за да изградят капацитет в областта, биха им помогнали добри примери от други компании, а за 53% това може да стане през обучения.

Инициативата „Изграждаме мостове“ дава отговор на дефинираните чрез проучването потребности от допълнителни обучения и споделяне на добри практики в областта на DEI. В рамките на събитието представители на трите компании подчертаха, че целта им е да работят със съмишленици за повишаване на информираността за ползите от политиките за многообразие и приобщаване и за подпомагане на компании при въвеждането на такива политики, което ще допринесе за цялостно подобряване на средата у нас, както и за по-висока конкурентоспобност на икономиката.

 
В създадения хъб, който вече е достъпен на сайта на Хартата на многообразието, трите компании са предоставили свои материали по темата и планират в рамките на октомври да обогатят секцията с още наръчници. В допълнение на дигиталните ресурси, компаниите се ангажират да предоставят различни безплатни обучения, които ще се проведат в следващите месеци по теми като “Приобщавашо лидерство”, „Приемане на нагласа за растеж“ и „Разкриване на предразсъдъците“,  Въвеждане на политика за многообразието в компанията” и „Подбор без предразсъдъци“.

Обръщаме внимание, че на сайта на Българската харта на многообразието може да бъде намерено и пълното проучване, представено в рамките на събитието.

При допълнителни въпроси, моля да ги отправите по имейл към diverse@csd.eu

За Хартата на многообразието в България
Хартата на многообразието в България е съвместна инициатива на Центъра за изследване на демокрацията  (ЦИД) и Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) с цел насърчаване на управлението на многообразието на работното място. Хартата промотира разнообразните екипи и приобщаващите работни места чрез инициативи като Годишна награда „Многообразие на работното място“, споделяне на добри практики в областта на многообразието, срещи и дискусии на членовете и др. Хартата на многообразието в България е част от европейска платформа, която обединява Хартите в 27 страни членки на ЕС, а членовете ѝ се възползват от обмена на ресурси и знания в мрежата. За повече информация, моля, посетете сайта на Хартата.

 
За повече информация: shell.bg
 
*****
 
За Shell България ЕАД
Shell е на българския пазар повече от 30 години, като е една от водещите компании в бизнеса с търговия с петролни продукти със своите над 100 търговски обекта. През този период компанията въведе международни стандарти в обслужването, утвърди своите горива като символ на високо качество, наложи Shell V-Power горивата сред най-предпочитаните марки на пазара и разви първата дългосрочна програма за лоялност ClubSmart. За бизнес клиентите Shell България разработи услугата euroShell Card за отложено плащане и ефективно администриране на автопарка, която се превърна в пример за удобство и надеждност и e високо ценена за своята добавена стойност. Всеки месец в търговските комплекси Shell в България се обслужват над 1 милион клиенти, които зареждат гориво и пазаруват в магазините и кътовете за хранене.

Между 2016 г. и 2021 г. Shell активно участваше в България с дейностите по търсене и проучване на нефт и природен газ в „Блок 1-14 Хан Кубрат“. През 2016 г. Shell сключи договор с 5-годишно лицензионно задължение, включващо провеждане на 3D сеизмично проучване, към което впоследствие и извън това задължение компанията реализира безопасното проучване на сондажен кладенец „Хан Кубрат 1“. В рамките на този период Shell е инвестирала 2 000 000 лв. за подкрепа на местните общности и на образователни проекти в района на Южното Черноморие. Shell помогна за създаването на иновативния научен и енергиен център „ПланетУм“ в Бургас, осигури възобновяема енергийна система на общинския басейн в Созопол, предостави учебно оборудване на училища в Приморско и Царево и финансира строителството и обновяването на детски площадки и спортни игрища в Несебър и Поморие. Освен това Shell подпомогна Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“ и СУ„ Св. Климент Охридски“ с реновацията на лаборатории и геоложка техника.

 
От октомври 2017 г. Shell разшири своя бизнес в България, като добави доставката на авиационно гориво към бизнес портфейла си в страната. Shell & MOH Aviation Fuels Bulgaria, която е 100% дъщерно дружество на Shell & MOH Aviation, е доставчик на Летище София.

Компанията се радва на най-високо ниво на обществено доверие в сектора в България, според проведено национално проучване от водещата агенция Kantar през май 2021 г. От стъпването си на пазара у нас Shell налага нови бизнес стандарти в индустрията и пренася на местно ниво своята богата международна експертиза, участвайки активно в диалога по важни теми като енергийния преход в България и превръщайки се в ключов играч, движещ индустрията напред. През последните години компанията прави първи стъпки в България по трансформиране на своя бизнес с цел намаляване, избягване и компенсиране на въглеродните емисии.

*****


За повече информация: , моля, свържете се с M3 Communications Group, Inc. на press@m3bg.com или +359 886 275 787.
* * *
M3 Communications Group

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *