Хотелите Novotel София и ibis София спират пластмасата за еднократна употреба до 2022 г.

Боби Чолакова
 Решението е част от глобалните планове на хотелска верига Accor, която държи лиценза за двата хотела, опериращи у нас.

Водещата хотелска верига Accor обяви, че се присъединява към Глобалната инициатива за туризъм без пластмаса на ООН и ще премахне изцяло пластмасата за еднократна употреба от всичките си хотели до края на 2022 г. Това включва опериращите у нас Novotel София и ibis София. Това решение на Accor, свързано с намаляването на въздействието върху околната среда и засилване на усилията за борбата срещу замърсяването с пластмаса на световните океани и на природата като цяло, е важна стъпка напред за световната хотелиерска индустрия и за групата на Accor, която има изградена политика на устойчивост от дълги години.

„Ние ясно осъзнаваме силното въздействие, което оказваме върху планета, както и отговорността да допринасяме за създаването на видими ползи за нашите служители, гости, доставчици, партньори и обществото като цяло“, каза Себастиен Базин, председател и изпълнителен директор на Accor. „Това, което ни води, е отговорността и социалната осъзнатост, които карат всеки човек, да се стреми да бъде добър гражданин. Става въпрос за осъзнатост, социална ангажираност и последователност”.

С над 120 милиона обслужени гости и повече от 200 милиона сервирани ястия всяка година, Accor гледа сериозно на своята роля като отговорен корпоративен гражданин и вече 25 г. усилено следва своя собствена програма за устойчиво развитие. В допълнение към предишната ни инициатива да премахнем всички пластмасови сламки, бъркалки и клечки за уши, днес новата инициатива включва:

• Премахването на индивидуални пластмасови тоалетни принадлежности и чаши до края на 2020 г.
• Елиминирането на всички останали пластмасови артикули за еднократна употреба в стаите за гости, помещенията за срещи, ресторантите и всички зони за развлечения (спа, фитнес центрове и др.) до края на 2022 г.

Пластмасите за еднократна употреба се определят като артикули за еднократна употреба, които се използват само веднъж и след това се изхвърлят. Примерите включват пластмасови сламки, клечки за уши, бъркалки за кафе, пластмасови чаши, пластмасови торбички за събиране на пране или за допълнителни възглавници, пластмасови бутилки за вода, всички пластмасови опаковки (за храна, продукти за добре дошли и т.н.), пластмасови чинии и прибори за хранене, пластмасови подаръци и продукти за добре дошли (тоалетни принадлежности, чехли, моливи и т.н.), пластмасови ключодържатели. Ще бъдат предложени подходящи алтернативи на пластмасата за всеки конкретен артикул, като се вземе предвид оценката на жизнения цикъл, за да бъде осигурена алтернатива с по-добри екологични показатели в хотелите на Accor.

С повече от 200 милиона пластмасови артикули за еднократна употреба, използвани всяка година във всички области, хотелите вече намаляват значително своето въздействие. Няколко са приложили ефективни решения, избирайки по-устойчиви алтернативи. Например:

• 94% от хотелите на Accor са премахнали използването на сламки, клечки за уши и бъркалки. Останалите 6% (предимно в Китай) ще го направят до края на март 2020 г.
• 89% от хотелите на ibis използват диспенсъри. Това означава, че 2087 хотели ibis family вече са премахнали пластмасата за еднократна употреба, свързана с това оборудване. Хотелите Accor ibis family в Латинска Америка ще последват примера тази година.
• Fairmont използва нов стандарт за строителство и обновяване, като още един пример за усилията на брандовете на Accor. Тези хотели са инкорпорирали кранчета за филтриране на вода в стаите за гости, за да елиминират напълно бутилираната вода.
• Освен това новата марка на Accor – „Greet“ е създадена, за да отговори на нуждите на нашите гости, така че в ДНК-то на бранда изначало е заложено да няма пластмаса. На закуска в тези хотели няма никаква пластмаса за еднократна употреба и се използват съдове за многократна употреба за масло и сладко. Освен това в стаите и другите части на хотелите няма пластмаса за еднократна употреба. Accor планира да открие още 10 хотели Greet в Европа тази година.

Освен това няколко хотела от висококласното портфолио на Accor – ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, много хотели в Бали и Ломбок, Индонезия, Ibis Styles São Paulo Anhem – вече са предприели стъпки поотделно да се освободят от пластмаса и напредват към постигането на 100% на тази цел.

Една от основните цели на Accor, освен намирането на алтернативи на пластмасата и намаляването на въздействието върху околната среда, е положителната промяна на общия начин на мислене в световен мащаб чрез възприемане на логиката на 3-те R: Reduce, Re-use & Recycle (намаляване, повторна употреба и рециклиране). Седалището на групата Accor във Варшава, например, премина на чешмяна вода от средата на 2019 г. и по този начин премахна 48 000 пластмасови бутилки, използвани годишно – това е 2 тона по-малко пластмаса в околната среда.

„Замърсяването с пластмаса е едно от най-големите предизвикателства за околната среда в наши дни и туризмът има важна роля за намиране на решение за това“, коментира директорът на отдел „Екологична програма за икономическо развитие” в ООН Лигия Норонха. „Чрез Глобалната инициатива за туризъм без пластмаса, туристическите компании и дестинации са подпомагани в усилията им към въвеждане на иновации, намаляване на употребата на пластмаса, генериране на нулев отпадък и намаляване на нивата на замърсяване с пластмаса в световен мащаб.“

„Нашите усилия не спират дотук. Ние сме иновативни по природа и непрекъснато търсим повече области, в които можем да намалим влиянието си върху природата, като същевременно помагаме на местните общности в техните усилия да създават по-здравословно и устойчиво бъдеще“, каза Себастиен Базин. „Докато работим за изпълнение на ангажиментите си, сме благодарни на нашите специализирани екипи от служители по целия свят, които споделят мисията ни да направим света по-добро място за нашите гости, докато те пътуват и релаксират, възползвайки се от нашите услуги.“

*****

 
Зa Accor Hotels:
Accor е водещият хотелски оператор в света, който предоставя уникални и значими преживявания в близо 4 800 хотелa, курортa и резиденции в 100 държави. С ненадминато портфолио от брандове, които предлагат широка гама от услуги от луксозния до икономичния сегмент, Accor гарантира гостоприемство на гостите си повече от 50 години. Групата разполага с богата гама от услуги, които осигуряват не само настаняване, но и нови възможности за живот и работа, както и достъп до кулинарни предложения, нощен живот, възможности за релакс и co-working пространства.
Освен местата за настаняване, Accor дава възможност за нови начини на живот, работа, възползване от Храни и напитки, нощен живот, добро физическо състояние, както и работа с съвместни марки. За да стимулира бизнес резултатите си, Accor изгражда портфолио от услуги, които развиват гостоприемството, бизнес операциите и допринасят за уникалните преживявания на посетителите. По този начин гостите на хотелската верига получават достъп до една от най-атрактивните програми за лоялност за клиенти в световен мащаб – La Club AccorHotels.
Основна мисия на Accor e да създаде устойчива система за изграждане на допълнителна стойност и да утвърди ролята си в съхранението на планетата и обществото. Чрез програмата PLANET 21 групата се опитва да наложи „позитивност в хотелиерството“, а чрез Accor Solidarity – да подпомогне хора в неравностойно положение чрез професионални обучения и достъп до работни позиции.
Accor SA е листван на фондовата борса Euronext Paris  (ISIN code: FR0000120404) и се търгува в САЩ на OTC пазара (Code: ACRFY).
За допълнителна информация, моля, посетете www.accor.com. Или станете фен и ни последвайте в Twitter и Facebook.


 

За повече информация, моля, свържете се с M3 Communications Group, Inc.
на press@m3bg.com или тел. 02 818 70 10.

 

 * * * * *

M3 Communications Group, Inc., водеща PR компания в България, Ви изпраща некомерсиални съобщения и новини като част от своята основна дейност. Гарантираме Ви, че компанията ни спазва безусловно всички изисквания на Европейския общ регламент за защита на личните данни (GDPR). Правилата, установени в M3 Communications Group, Inc., както и обръщението на Главния изпълнителен директор, можете да видите тук: https://www.m3bg.com/Privacy-Policy Никога и по никакъв повод Вашите данни няма да бъдат разпространявани, продавани или подлагани на риск от външен достъп. Всеки служител и партньор на M3 Communications Group, Inc. гарантира за това, съгласявайки се със специална клауза в договора си. Ако все пак не желаете да получавате съобщения от нас занапред, моля, изпратете ни имейл с тема „unsubscribe“ и всички Ваши данни ще бъдат незабавно изтрити от нашите сървъри.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *